Ingediend op oktober 12th, 2011 door bartcaron
Het nog recente fietspad langs de Markebekestraat ligt langs een straat die al maanden ‘open’ ligt voor heraanleg. Ondertussen wordt het langsliggende afgescheiden fietspad frequent gebruikt door auto’s en door werfwagens. Daardoor is er haast permanent sprake van gevaar voor de fietsers. Het fietspad heeft slechts een beperkte breedte, er kan net een auto door, fietsers worden in de graskant gedrumd.
Dat is des te erger omdat het andere fietspad, deel van het Guldensporenpad, dat over de Doenaertstraat loopt buiten gebruik is wegens heraanleg van die straat. En daarom is het heel druk op het fietspad. Door fietsers, door auto’s, maar zelfs door de aannemer om met de graafmachines vanop het fietspad te werken. Veiligheid is blijkbaar niet belangrijk meer.
Het probleem is al meer dan een maand geleden, via diverse mensen gemeld, maar nog steeds wordt niet ingegrepen. Er werden al eens rode blokken geplaatst, maar zodanig dat je er met de auto langs kon of ze werden niet gevuld met water zodat zo verplaatst werden.
Ik heb ondertussen een fotocollectie van overtredingen. Het tart alle verbeelding.
Schepen Guy Leleu heeft de problematiek al aangekaart bij de aannemer. Er zijn ook al extra controles geweest. We hebben de aannemer op zijn verantwoordelijkheid gewezen. Zijn personeel gebruikt ook vaak het fietspad om van de ene kant naar de andere kant te rijden. Door het vele autoverkeer heeft het fietspad al redelijk wat schade opgelopen.
Dit gebeurt trouwens niet alleen in de Markebekestraat’, weet Leleu. ‘Er zijn ook werkzaamheden in Aalbeke en ook daar negeren bestuurders de verbodstekens.’
We moeten af van ‘middeleeuwse’ overdracht van jachtrechten
Alternatieven voor dierproeven
Ketnet wil zender voor allerkleinsten, “Legitieme vraag en begrijpelijke ambitie”
Gereglementeerde boekenprijs unaniem goedgekeurd door Vlaams parlement
Wat liep er fout met de bescherming Villa Slabbinck? (Brugge)
Groen verwelkomt Bellegemse windmolens, maar vraagt ‘windplan’ voor regio Kortrijk
Woede van boeren terecht, maar alleen ander landbouwmodel geeft boeren een zekere toekomst.
Provinciebestuur W-Vl verliest vele (culturele) instellingen
Bart Caron : “Overdracht cultuurbevoegdheden provincies is een wangedrocht !”
Nog geen bescherming poldergraslanden
Brugge weert plooifiets uit overheidsgebouwen
De Leie of het Kanaal naar Roeselare: Groen wil meer binnenvaart
Kortrijk Airport, milieuvergunning aangepast?
Wanneer faire prijzen voor landbouwproducten?
Burgerkabinet ontslaat Gatz niet van plicht om al bestaande inspraak te versterken
Steeds meer monumenten wachten op broodnodig onderhoud. Ondertussen verkrotten ze
Freya Piryns voorgedragen als vertegenwoordiger in de Raad van Bestuur van de VRT
Regering krimpt beloofde natuurgebieden langs de Leie sterk in
Bruggen in Kortrijk, werkende verlichting op de fietspaden is een brug te ver…
LAR-zuid, woordbreuk van de stadscoalitie
Informatie, diverse sporten en cultuur moeten prioriteit VRT blijven
‘Gemeenteraad is wachtzaal voor wie schepenambt wil’
Persmededeling: Groen maakt werk van versterking West-Vlaamse open ruimte.
Persbericht: 5 Groene werven voor een impuls in West-Vlaanderen.
Copyright 2024 - bartcaron.be // Design: Het Concept / Matthias Malfrere - Web development: ikhona